26.07.2015

Cytrynowe babeczki nadziewane czekoladą


Ostatnio naszła mnie ochota na babeczki. Zamysł był taki by babeczki były cytrynowe z płynnym czekoladowym wnętrzem. I mimo iż nie do końca wyszło tak jak chciałem ( czekolada wypłynęła górą ) Ze względu na ich smak - kwaśno słodki - który mnie zachwycił, postanowiłem podzielić się przepisem.

Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 60 g masła
  • 2 jajka
  • 6 łyżek śmietany
  • sok z 1 cytryny
  • otarta skórka  cytryny
  • 2 czekolady
  • 4łyżki mleka 
Przygotowanie:
Czekoladę z mlekiem trzeba rozpuścić w kąpieli wodnej. Płynną masę następnie przelać do foremek od kostek lodów. Pozostawić do wystygnięcia i zamrozić ( Formę można wysmarować tłuszczem i posypać pudrem by kostki później łatwiej wyszły )

Masło należy utrzeć z cukrem, aż będzie kremowe, powoli wbijać jajka, miksując. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i sól, oraz śmietanę. Dokładnie składniki wymieszać. Na końcu sok i skórkę z cytryny.
Przygotować foremki do muffinek. Wypełnić do połowy położyć zamarzniętą kostkę czekoladową, uzupełnić do pełna ciastem.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 - 18 minut. 

Ja błąd jaki popełniłem to dałem za duże kostki czekolady względem  babeczek.
I było za mało ciasta w okół płynnej czekolady. Która znalazła ujście u szczytu babeczek tworząc małe wulkaniki.  

3 komentarze:

  1. Połączenie czekolady i cytryny to chyba jedno z najlepszych! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie tak miało wyjść ;)
    Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam właśnie takie lubię...no i chyba wiem co jutro zrobię do kawy :)

    OdpowiedzUsuń

.