15.05.2016

Babka piaskowa

Składniki:
6 jaj
1,5 szkl cukru
1,5 szkl mąki kartoflanej
3/4 szklanki mąki pszennej
2 łyżki octu
6 łyżek oleju lub pół margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat waniliowy lub cytrynowy
cukier puder



























Przygotowanie:
Jajka miksujemy z cukrem i podczas mieszania dodajemy miękką margarynę bądź olej. Gdy składniki się połączą dajemy po kolei, kartoflankę, mąkę pszenną,  proszek do pieczenia, aromaty i 2 łyżki octu. Konsystencja powinna być lekko spieniona i możliwa do przelania na formę. Zapach octu oczywiście zneutralizuje się podczas pieczenia. Jeśli wolelibyście uniknąć użycia octu- można go zastąpić sokiem z cytryny.
Ciasto pieczemy w temperaturze 180*C przez około 40 min. Do poprawienia "urody" ciasto obsypujemy obficie cukrem pudrem. Udana babka jest sypka i delikatna. Rozpływa się w ustach :)

4 komentarze:

  1. Cudnie to wygląda, smakuje pewnie też nieźle ;-)

    Zapraszam do mnie :-) http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W sam raz na dzisiejszy wieczór ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No no, naprawdę pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam i smakowała wszystkim, których dzisiaj gościliśmy u nas. Dzieciom szczególnie!!
    I nawet mojemu synowi, który jest bardzo wybredny pod względem jedzenia ;)
    P.S. Cukru dałam szklankę + łyżeczkę waniliowego, bo nie miałam aromatu.
    Polecam.

    OdpowiedzUsuń

.