8.02.2015

Piernik

Nie będę ukrywał że jestem łasuchem na słodkie, zwłaszcza na ciasta. Uwielbiam je wszystkie, te co mają duuużo masy, i te bardziej suche. Ale jeśli chodzi o aromaty, ten zapach który rozchodzi się po całym mieszkaniu to nic chyba nie przebije piernika. Jest delikatny, wilgotny i kruchy. Moim zdaniem jest to najbardziej aromatyczne ciasto, jest szalenie prosty w przygotowaniu a uczta dla podniebienia jest nie do opisania. Dlatego zapraszam Was do wypróbowania tego przepisu.

Składniki:
400g mąki
pół kostki margaryny
szklanka cukru
3 łyżki powideł
3 łyżki kakao
2 jajka
przyprawa do piernika
szklanka mleka
łyżeczka sody
bakalie

Przygotowanie
Margarynę rozpuścić. Jajka ubić z cukrem dodać kolejno mleko, mąkę, sodę, kakao, przyprawę i margarynę. Na koniec dodajemy bakalie i powidła.
Pieczemy w 180*C tak długo aż wbity w środek ciasta wykałaczka będzie sucha. około 45min.

Ja po upieczeniu ciasto przekroiłem i przełożyłem masą marcepanową, a na wierzch rozpuściłem 2 czekolady jedną mleczną i gorzką z dodatkiem 2 łyżek mleka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.